Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
In-store marketing cílený na děti
Křivánková, Barbora ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Moravcová, Hana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem in-store marketingu cíleného na děti a tím, jak děti tuto komunikaci vnímají. Teoretická část pojednává o principech marketingu v místě prodeje a možnostech uzpůsobení jeho prvků dětské skupině nakupujících. Věnuje se také samotnému vývoji dětí a rozvoji jejich sociálních a kognitivních schopností. Zabývá se i legislativními restrikcemi a etickými aspekty. Výzkumná část následně zjišťuje, jak děti ve věku 8-17 let marketing v místě prodeje vnímají. Výsledky kvantitativního dotazníkového šetření ukazují, že percepce dětí je poměrně rozvinutá již od věku 8 let. Mezi nejmladšími a nejstaršími dětmi byly nalezeny pouze minimální a nesignifikantní rozdíly. Závěry práce mohou sloužit jako podklad pro další výzkum nebo při vytváření etických zásad a principů in-store marketingu.
In-store marketingová komunikace parfumerie Sephora
Gajdučeňa, Darija ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Hlavním tématem této bakalářské práce je in-store marketingová komunikace a její využití v kosmetických prodejnách parfumerie. Teoretická část práce se věnuje marketingové komunikaci v místě prodeje, využití POP a POS nástrojů, budování atmosféry v místě prodeje a využití smyslového marketingu pro ovlivnění spotřebitele v místě prodeje. Tato stručně popisuje kosmetický průmysl, jeho současnou podobu i historický vývoj konkrétních segmentů na přelomu 19. a 20. století. Praktická část práce nejprve představí parfumerii Sephora ve globálním měřítku, následně se soustředí pouze na české prodejny. Následuje popis společných rysů českých prodejen Sephora a deskripce dvou předem zvolených obchodů na Václavském náměstí a Národní třídě v Praze. Výzkumná část se věnuje analýzy dat získaných s pomocí kvalitativních rozhovorů provedených se zákazníky pražských obchodů Sephora. Cílem práce je vyhodnotit využití in- storové marketingové komunikace v kosmetických prodejnách.
Využití smyslového marketingu v místě prodeje
Jílková, Veronika ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Bakalářská práce pojednává o smyslovém marketingu v místě prodeje se zaměřením na jeho provedení v praxi. První část nahlíží do psychologie zákazníka a snaží se najít příčiny jeho nákupních rozhodnutí. Vzhledem k faktu, že se více než 80 % zákazníků rozhoduje o koupi určitého produktu až v místě prodeje, roste důležitost marketingové komunikace v místě prodeje, která dokáže impulzní nákup ovlivnit nejvíce. V dnešní době navíc zákazníci očekávají od nakupování nějaký ojedinělý zážitek spojený s emocemi. Druhá část bakalářské práce se tedy zabývá marketingem zaměřeným na emoce, které závisí na smyslovém vnímání. Z toho vyplývá, že je pro vyvolání příjemných emocí u zákazníka důležité působit převážně na jeho smysly. Na základě poznatků zahrnutých v části o smyslovém marketingu se bakalářská práce nakonec věnuje také příkladům efektivního využití tohoto typu marketingové komunikace v praxi. Prostřednictvím terénního šetření je zde podrobně popsáno několik provozoven, které nabízejí svým zákazníkům výjimečný zážitek z nakupování.
Výlohy obchodů s oděvy
Pichová, Martina
Diplomová práce se zabývá výlohami obchodů s oděvy a jejich působením na potenciální zákazníky v rámci nákupního chování. Ke zjištění názorů na výlohy bylo využito především hloubkových rozhovorů s potenciálními zákazníky (n = 36) a manažery prodejen (n = 21). Doplňkovou techniku představovaly preferenční testy (n = 30). Získaná data následně umožnila identifikaci chyb v rámci tvorby výloh a následně formulaci doporučení pro vhodnou prezentaci zboží ve výlohách obchodů s oděvy.
Vplyv vône na dopyt po občerstvení v Slovenskom národnom divadle
Letašiová, Lucia
Letašiová, L. Vliv vůně na poptávku po občerstvení v Slovenském národním divadle. Bakalářska práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2017. V této bakalářské práci je zkoumaný vliv vůně jako nástroj smyslového marketingu na rozhodování spotřebitele při výběru občerstvení v kulturním zařízení. Cílem je také zjistit a identifikovat další faktory, které by mohli kromě vůně ovlivnit návštěvníka při nákupu, a na základě získaných údajů vytvořit doporučení, které vede k zvýšení prodeje a tržeb. Výzkum probíhal během dvou představení, při kterých byli návštěvníci Slovenského národního divadla vystavení působení vůně, a byl při tom sledovaný prodej vybraných položek občerstvení. Získané hodnoty byly následně porovnány s běžným prodejem bez vlivu vůně a analyzované. Prodej stoupl u dvou ze tří sledovaných položek, konkrétně jde o kávu a štrůdl. Jiné faktory, které můžou výsledky výzkumu ovlivnit, jsou hlavně omezený čas na nákup případně jiné vůně v interiéru, jako uvedlo více tázaných návštěvníků.
Využití hudby ve vybraných typech prodejen
Kozáková, Ivana
KOZÁKOVÁ, I. Využití hudby ve vybraných typech prodejen. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2017. Diplomová práce se zaměřuje na využití hudby ve vybraných typech prodejen. Pro zhodnocení současného stavu byly zvoleny návštěvy prodejen (n = 62). Ke zjištění, jak spotřebitelé hudbu na pozadí vnímají a jak je ovlivňuje, bylo využito zejména dotazníkového šetření, uskutečněného v laboratorních podmínkách (n = 104), a hloubkových rozhovorů (n = 41). Respondenti byli ve věku 18-30 let. Na základě získaných dat byl zjištěn vliv hudby na zákazníka v obchodním prostředí. Nepodařilo se prokázat závislost mezi cenovým hodnocením produktů a přítomností reprodukované hudby u laboratorního experimentu. Výsledky výzkumu umožnily v rámci cílové skupiny formulovat vhodná doporučení pro prodejce.
Faktory určující oblíbenost prodejny u zákazníka
Dudíková, Eva
Tato diplomová práce se zabývá faktory, které na zákazníka působí v prodejně a ovlivňují jeho oblíbenost či neoblíbenost dané prodejny. Vysvětluje psychologii a chování zákazníka a jednotlivé elementy, které na zákazníka v prodejně a mimo ni mají vliv. Cílem této práce je vytvořit obecná doporučení pro prodejny - čemu by se primárně měly věnovat a na co si naopak mají dávat pozor, aby jejich prodejna byla u zákazníků oblíbená. K dosažení cíle byl použit kvalitativní průzkum realizovaný pomocí hloubkových rozhovorů se 48 zákazníky a s 10 manažery prodejen. Ke kvantitativnímu průzkumu bylo použito dotazníkového šetření na vzorku 468 osob.
Vplyv vône ako nástroja zmyslového marketingu na rozhodovanie spotrebiteľa
Letašiová, Lucia
V této diplomové práci je zkoumaný vliv vůně jako nástroje smyslového marketingu na spotřebitelské chování v průběhu nákupního procesu. Cílem této práce je také popsat fungování vůně a na základě získaných údajů navrhnout vhodné doporučení, které bude využitelné pro vybrané gastronomické zařízení, a které slouží k uspokojení potřeb jak spotřebitelů, tak provozovatelů těchto zařízení. Příklad je demonstrovaný na výzkum, který probíhal ve Slovenském národním divadle, kde byli jeho návštěvníci v průběhu dvou týdnů vystaveni působení vůně. V průběhu této doby bylo sledované chování návštěvníků a také prodejnost tří položek. Získaná data byla porovnána s obdobím bez působení vůně. Statisticky signifikantní rozdíl v prodeji nastal u všech třech položek, u kávy a štrůdlu došlo ke zvýšení a u pagáče ke snížení prodeje. Je nevyhnutné identifikovat faktory, díky kterým by mohlo dojít ke zkreslení získaných dat. Návštěvníci se cítili být při nákupním procesu omezení zejména faktorem času, který je nutné zohlednit při dlouhodobějším využití vůně, případně dalším výzkumu.
Olfaktorický marketing - využití přirozených a uměle šířených aromat v maloobchodních prodejnách přírodní kosmetiky
Plachá, Linda ; Jesenský, Daniel (vedoucí práce) ; Koudelková, Petra (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Olfaktorický marketing - využití přirozených a uměle šířených aroma v maloobchodních prodejnách přírodní kosmetiky" se zabývá využitím olfaktorického marketingu v in-store oblasti, a jeho vlivem na zákazníka. Práce bude rozdělena do dvou základních částí - teoretické a praktické. První kapitola v teoretické části, která se zabývá stručnou charakteristikou a analýzou aktuální situace in-store marketingu, je úvodem do tématiky celé práce. Druhá kapitola se věnuje fyziologii čichu a s ním úzce spojenou emoční pamětí, díky které může in-store marketing využívat olfactus jako nástroj efektivní podpory prodeje. Historie, principy a všeobecně o olfaktorickém marketingu pojednává poslední kapitola teoretické části této bakalářské práce. V této kapitole se podrobněji autorka textu věnuje rozdílům mezi uměle šířenými a přirozeně linoucími se vůněmi v místě prodeje. Olfaktorický marketing patří do oblasti jménem neuromarketing, který využívá lidské smysly - chuť, čich, zrak a sluch. Praktická část bakalářské práce je rozčleněna do čtyř základních kapitol. Každá část se zabývá jednou ze zkoumaných značek a jejich kamennými prodejnami. Kapitoly obsahují stručný popis vybraných značek - historie, zásady a myšlenky firmy, produktové řady. Následují výstupy ze získaných rozhovorů, které...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.